שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול


תשובה: תקופת האחריות הבסיסית לרכבי קיה הינה 3 שנים ללא הגבלת ק”מ. לחלק מדגמי קיה בנוסף לאחריות הבסיסית ניתנת אחריות נוספת של 4 שנים ו/או 150,000 ק”מ (המוקדם מבניהם) על חטיבת הכוח.
תשובה: האחריות שבע שנים או 150,000 ק”מ (המוקדם מבניהם) מכסה את חטיבת ההינע (מנוע ותיבת ההילוכים, פירוט ניתן למצוא בחוברת האחריות ושירות)
תשובה: האחריות למצבר המקורי הינה 12 חודשים ללא הגבלת ק”מ.
תשובה: האחריות שבע שנים או 150,000 ק”מ (המוקדם מבניהם) מכסה את חטיבת ההינע (מנוע ותיבת ההילוכים, פירוט ניתן למצוא בחוברת האחריות ושירות)
תשובה: לכל צמיג ולכל דגם רכב ישנן הנחיות ספציפיות עבורו, ניתן למצוא את המידות המתאימות בספר הנהג ו/או על גבי מדבקה הממוקמת במשקוף דלת הנהג.
תשובה: בספר הנהג ניתן למצוא הנחיות לנהיגה חסכונית: נהג במתינות, האץ בהדרגה, אל תזנק בבת אחת ממצב נייח תוך ללחיצת דוושת ההאצה עד סופה, סע במהירות סבירה, הקפד על לחץ אוויר תקין בצמיגים, סע עם מטען מועט ככל שניתן, הקפד על תחזוקה נכונה ומתאימה לרכבך. *ברכבים המצוידים בנורית ECO כאשר הנורית מאירה, הנהיגה חסכונית ותצרוכת הדלק אופטימאלית.
תשובה: על גבי סוליית הצמיג קיימים מחווני שחיקה, כאשר עומק החריצים של הצמיג הינו 1.6 מ”מ יש להחליף את הצמיג (ספר הנהג פרק 7 צמיגים וגלגלים).
תשובה: על מנת לשמור על תקינות הצמיגים יש להקפיד על לחץ אוויר תקין (בדיקת לחץ האוויר אחת לשבועיים), ביצוע סבב צמיגים בכל טיפול תחזוקה, בדיקה וכיוון של  זוויות ההיגוי אחת לשנה.
תשובה: לדוגמא: 205/50R15 91V
205 – רוחב הצמיג במילימטרים
50 – יחס החתך באחוזים בין גבוה החתך של הצמיג לרוחבו
R – צמיג רדיאלי
15 – קוטר החישוק באינצ’ים
91 – דרגת העומס המותר לצמיג זה
V – סימון קוד המהירות
תשובה: תפקיד המערכת למנוע בעת בלימת חירום את נעילת הגלגלים ולאפשר שליטה והיגוי ברכב. בתנאים נהיגה רגילים מערכת הבלמים פועלת כמערכת בלמים רגילה.
בעת בלימת חירום פתאומית המערכת מופעלת באופן אוטומטי ואולטימטיבי בהתאם לתנאי האחיזה של כל גלגל, לכן מבטלת מערכת זו את הצורך בלחיצה לסירוגין (“פמפום”) על דוושת הבלמים.
המערכת מורכבת ממספר חיישני מהירות ויחידת בקרה אשר מבקרים את מהירות גלגלי הרכב בכל שלבי הנסיעה.
תשובה: מערכת זו מאפשרת חלקוה של כוח הבלימה בין הציר הקדמי והציר האחורי של הרכב באופן אופטימאלי ובהתאם לעומס המצוי על גבי הציר האחורי של הרכב בכל רגע נתון.
מערכת אלקטרונית זו מחליפה את מערכות השסתומים המכאניים אשר היו נהוגות בעבר.
תשובה: מערכת בקרת משיכה הינה מערכת המונעת מגלגלי הרכב להסתחרר/להחליק (“לפרפר”) וזאת כתוצאה מאיבוד אחיזה של הגלגלים המניעים את הרכב, המערכת מסייעת להאיץ את הרכב על פני דרך חלקים ו/או על פני דרך בעלי אחיזה שונה בין הגלגלים המניעים, בנוסף מאפשרת המערכת כוח נהיגה משופר בעת האצה בזמן הפנייה.
תשובה: מערכת ESP הינה מערכת בטיחות אקטיבית הפועלת בכל תנאי הדרך על מנת להבטיח מניעת החלקה או סטייה (היגוי יתר או תת היגוי) של המכונית בתנאי נהיגה קיצוניים ו/או בעת טעות בשיקול הדעת של הנהג.
מערכת המתוכננת לסייע לנהג לשמור על שליטה ברכב ולהתערב תוך שבריר שנייה באמצעות מערכת הבלמים ומחשב המנוע בניסיון לייצב את הרכב.
מערכת בקרת היציבות הינה תת מערכת המשולבת במערכת ABS, למערכת ESP נוספים מספר חיישנים: חיישן זווית ההיגוי, חיישן סטייה (YAW), חיישן תאוצה צידית וחיישן לחץ הידראולי.

תשובה: ערכת BAS מסייעת להגברת כוח הבלימה בעת בלימת חירום.
חיישן לחץ הבלימה מנתר בכל עת את הלחץ במערכת הבלמים, בעת בלימת חירום מדווח חיישן הלחץ ליחידת הבקרה על עלייה פתאומית בלחץ אשר מפורשת במערכת כבלימת חירום, ברגע זה המערכת מגבירה את לחץ הבלימה בנוסף על כוח הבלימה המופעל ע”י הנהג.
תשובה: מערכת מסייעת בתחילת נסיעה במעלה (זינוק בעליה), תפקידה העיקרי הוא למנוע הידרדרות של הרכב לאחור בתחילת נסיעה.
כאשר הרכב נמצא בעליה לאחר שחרור דוושת הבלם ממשיכה מערכת HAC להחזיק את בלמי הרכב במשך 2 שניות, בפרק זמן זה יכול הנהג להעביר את רגלו לדוושת ההאצה ולהתחיל בנסיעה מבלי שהרכב ידרדר לאחור, המערכת תפחית את לחץ הבלימה ברגע שהנהג לוחץ על דוושת ההאצה (המערכת אינה פועלת בהילוכים P, N).
תשובה: בעת בלימת חירום או כאשר מערכת ABS נכנסת לפעולה, מערכת ESS פועלת ומזהירה את הנהגים הנוסעים מאחור באמצעות שלושה הבהובים של פנסי הבלימה.
תשובה: מערכת VSM הינה מערכת משלימה למערכת בקרת היציבות ESP. מערכת VSM משפרת בנוסף ליציבות הרכב את תגובת ההיגוי וקיצור מרחק הבלימה.
כאשר הרכב במצב של תת היגוי או היגוי יתר מערכת ESP בולמת את הגלגל הרלוונטי על מנת לעצור את במצב הלא רצוי ומערכתVSM מאפשרת היגוי קל לכיוון הרצוי של ההגה והיגוי קשה לכיוון הלא רצוי, זאת על מנת למנוע טעויות היגוי של הנוהג ברכב במצבי חירום.
תשובה: מערכת ROP הינה מערכת בטיחות אקטיבית נוספת הפועלת בכל תנאי הדרך על מנת להבטיח מניעת התהפכות של המכונית.
כאשר מרכב המכונית “מתרומם” בעת סיבוב ונוטה על צידו מעבר לזווית גלגול מסוימת חיישני המערכת מדווחים ליחידת הבקרה וזו מבצעת באמצעות מערכת הבלמים “ניטרול” של זוויות הגלגול בהתאם למצב הנתון על מנת למנוע את התהפכות הרכב.
תשובה: לכל דגם רכב ומנוע ישנו מפרט טכני המתאים עבורו, את המפרט הטכני המדויק של שמן המנוע המומלץ לכל דגם ניתן למצוא בפרק 8 בספר הנהג.
שימוש בשמנים איכותיים ומתאימים יאריכו את חיי המנוע וישפרו את תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.
תשובה: ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של קיה (1800-377-775) לקבלת מידע זה.
תשובה: לרכב חדש (עד 6 חודשים מיום המסירה) ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של קיה (1800-377-775), רכב שאינו חדש יש לפנות לתחנת שירות מאושרת ע”י חברת הביטוח לצורך בדיקה פיזית של הרכב.
תשובה: בכלל הרכבים המאובזרים במפתח חכם, נעילת דלת תא המטען נפתחת אוטומטית כאשר השלט החכם נצמא בקרבת הדלת, ככל הנראה אתה מתקרב לדלת כאשר השלט החכם מצויד בכיס.
נסה להתקרב לדלת כשהמפתח אינו קרוב.
תשובה: בתוך השלט החכם של הרכב ישנו מפתח מכאני באמצעותו ניתן לפתוח את דלת הנהג.
תשובה: ברכבי קיה בהם רשום הלוגו Ipod ליד חיבור USB ניתן לחבר את הטלפון הנייד באמצעות כבל מקורי של קיה, ניתן לרכוש את הכבל בכל מרכז שירות מורשה.
תשובה: מחזור אוויר פנימי – במצב זה האוויר המצוי הרכב מחומם או מקורר ואין רענון של האוויר בתוך הרכב. מצב אוויר חיצוני – האוויר הנכנס לרכב מבחוץ (אוויר טרי) מחומם או מקורר.
יש לשים לב שפעולה ממושכת של חימום או קירור במצב מחזור אוויר תגרום להתעבות אדים על השמשות ותא הנוסעים יהפוך למחניק, זאת עקב עליה ברמת הפחמן הדו חמצני CO2, על כן עדיף לבחור ככל שניתן במצב אוויר חיצוני.
תשובה: בחירה במצב זה מפעיל באופן אוטומטי את המזגן ומחזור האוויר הפנימי.