-
רכב היברידי בצורת קרוסאובר
2021 הפלטפורמה של קיה נירו החדשה תוכננה בנפרד מדגמי קיה הקיימים, והיא מתוכננת להכיל באופן מיטבי שורה של טכנולוגיות מודעות לסביבה ומערכות הינע של הדור הבא. חטיבת ההינע ההיברידית של הkia niro – הכוללת מנוע 1.6 ליטר GDI (הזרקת בנזין ישירה), מארז סוללות ליתיום-יון פולימר, מנוע חשמלי 32 קו”ט ותיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת 6 הילוכים -
רכב חסכוני במיוחד
קיה נירו החדשה 2021 היא מכונית היברידית והיא מסוגלת לצרוך רק 3.8 ליטר של דלק לכל 100 ק”מ של נסיעה (בתנאי מעבדה ולפי נתוני היצרן). -
עיצוב קרוסאובר ייחודי בשוק המכוניות ההיברידיות
kia niro מהווה תוספת חדשה לקו המוצרים מונחה העיצוב של קיה, הוא בעל צורה חדשה לחלוטין. עיצוב הצורה החדשה של הקיה נירו נעשה בשני מרכזי עיצוב של קיה, בקליפורניה שבארה”ב ובנמיאנג שבקוריאה, ומשלב את השימושיות והמשיכה האסתטית של רכב היברידי, קרוסאובר קומפקטי עם מרכב חלק ואווירודינמי בשילוב משטחים מפוסלים. -
אווירודינמיקה ומרווח פנימי ענק
המרכב של הקיה נירו, שתוכנן בעיקר כדי להשיג ביצועים אווירודינאמיים יעילים הרבה יותר מאשר רכבים היברידיים רבים אחרים. בסיס הגלגלים הארוך (2,700 מ”מ) והשלוחות הקדמיות והאחוריות הקצרות (870 מ”מ ו-785 מ”מ בהתאמה), מבטיחים גם הם שיושבי הרכב ייהנו ממרחב פנימי נדיב.
למפרט קיה נירו היברידי למפרט קיה נירו פלאג איןלמפרט קיה נירו EV
* לעיתים יש שינויים אותם מכתיב היצרן ולכן מה שמחייב בפועל זו ההזמנה עצמה.
kia niro מאפיינים העיקריים
קיה נירו הצורה החדשה, שהוצג לראשונה באירופה בתערוכת המכוניות הבינלאומית בז’נבה 2016 הוא מכונית היברידית, קרוסאובר המייצג את הפיתוח של הפלטפורמה הייעודית הראשונה של רכב אקולוגי של קיה. הקיה נירו 2021 מציע את השימושיות והעיצוב האטרקטיבי של קרוסאובר מרווח, יחד עם צריכת הדלק המעולה של רכב בעל מערכת הנעה היברידית מתקדמת. מייקל קול, מנהל התפעול הראשי של קיה מוטורס אירופה, בהתייחסו ל – kia niro אומר: “הנירו מציע לרוכשים שילוב משכנע של שימושיות של קרוסאובר לצד העיצוב המשכנע והמודרני קיה לצד מערכת הנעה היברידית חדשה השומרת על הוצאות תפעול נמוכות. הנירו ממלא חלל שקיים בשוק קרוסאובר העולמי עם פליטות מזהמים נמוכות האופייניות לרכב היברידי, ויפנה למגוון רחב של לקוחות.”
הנירו הוא בעל צללית אווירודינמית בהשראת קרוסאובר, משטחים מפוסלים בעדינות וקווים חדים ומודרניים, אך הוא ניתן לזיהוי בקלות כדגם של קיה. הדגם החדש כולל את הפיתוח האחרון של שבכת “אף הנמר” האופיינית של קיה, כמו גם את עמודי C הרחבים המאפיינים את המותג ושורה של סממני עיצוב טיפוסיים אחרים. הנירו, שהוא בעל צורה של SUV קומפקטי, הוא בעל פרופורציות חלקות ומלוטשות, בעוד היציבה הרחבה שלו משדרת עמידה איתנה ומרכז כובד נמוך. הודות לתא המנוע הארוך שלו, השלוחות הקצרות, הפנסים הראשיים המוגבהים וקו הכתפיים המטפס כלפי מעלה, מייצגת היציבה האסתטית מראה של קרוסאובר והתרחקות מהקו המאפיין את המכוניות ההיברידיות האחרות הקיימות כיום בשוק הישראלי.
תא הנוסעים של ה – kia niro תוכנן כדי להעניק רושם של מרחב ומודרניות, עם לוח מכשירים מתקדם וקווים אופקיים מוגדרים. בדומה לדגמים האחרונים ביותר של קיה, הנירו מציע חומרים איכותיים ורכים למגע בכל רחבי החלל הפנימי. קווים ברורים הנמשכים לרוחב תא הנוסעים מפרידים בין האזורים השונים של לוח המכשירים, כשלוח המחוונים וממשק אדם מכונה (HMI) נמצאים באותו מפלס. מתחתם ממוקמת קונסולה של מתגים ובקרות, כולל חימום ומיזוג אוויר ומתגים עבור מערכות הסיוע העיקריות לנהג. הצורה האופקית של לוח המכשירים משמשת גם ליצירת תחושה של מרחב והקונסולה המרכזית הארגונומית מוטה קלות כלפי הנהג.
מארז הסוללות ליתיום-יון פולימר 1.56 קוט”ש הוא המארז הקל והיעיל ביותר שבו השתמשה קיה עד היום, עם צפיפות אנרגיה גבוהה בשיעור של עד 50% ויעילות אנרגיה גבוהה ב-13% מאשר מארזי הסוללות של המתחרים העיקריים. מארז הסוללות של הנירו, ששוקל 33 ק”ג בלבד, וכולל ממסר מתח גבוה מתקדם, מאפשר לסוללה לבצע רגנרציה של אנרגיה חשמלית במהלך ההאטה.
קיה נירו הצורה החדשה תוכנן בנפרד מדגמי קיה האחרים על גבי פלטפורמה קיימת של קיה שעברה שינוי מהותי. פלטפורמה זו תוכננה כדי להכיל את המערך הספציפי של טכנולוגיות חטיבת ההינע ההיברידית של הנירו. הקיה נירו 2021 מצויד במתלה קדמי עצמאי לחלוטין מסוג תמוכות מקפרסון, המכוון להציע תחושת מרכוז מרבית של ההגה, תגובה מיידית לפקודות ההיגוי ויציבות במהירויות גבוהות. ה – kia niro מצויד גם במתלה אחורי עצמאי לחלוטין עם זרועות תחתונות כפולות. התוצאה היא נסיעה נוחה בכל התנאים.
הקיה נירו מצויד כציוד סטנדרטי בשבע כריות אוויר לבטיחות אופטימלית של יושבי הרכב, עם כריות אוויר לנהג ולנוסע הקדמי, כרית אוויר לברכי הנהג, כריות אוויר צדיות במושבים הקדמיים, וכריות וילון לשורת המושבים הראשונה והשנייה. נקודות עיגון ISOFIX למושבי בטיחות לילדים ולרצועות עיגון מותקנות כציוד סטנדרטי בשורת המושבים השנייה לריסון בטוח של ילדים. מערכות הבטיחות הזמינות בישראל כוללות: בלימת חירום אוטונומית (AEB)*, המשתמשת במערכות גילוי מבוססות רדאר ומצלמה כדי לזהות אפשרות של התנגשות עם כלי רכב אחרים או הולכי רגל ולסייע לעצור את המכונית. בקרת שיוט חכמה (SCC) שמתאימה באופן אוטומטי את המהירות של ה – kia niro כדי לשמור על מרחק בטוח מכלי הרכב שנעים מלפנים. מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LKAS) מזהה את המצב של הנירו ביחס לסימוני הנתיבים ונוקטת בפעולה אוטומטית לתיקון כיוון הנסיעה אם היא חשה שהרכב מתחיל לסטות מבלי שמהבהבי הפנייה הופעלו.